Informacija apie laivo avariją (nuolat pildoma)

2017 12 25
Informacija apie laivo avariją (nuolat pildoma)

2017 gruodžio 24 d. Klaipėdėdos valstybinio jūrų uosto prieigose įvyko laivo avarija. Dėl jos atliekamas tyrimas. Preliminari nelaimės priežastis – sugedęs pagrindinis laivo variklis. Pirminiais duomenimis, teršalų  neužfiksuota, gamtai padarytos žalos nėra, ant seklumos užplaukęs laivas uosto laivybai netrukdo. Gruodžio 26 d. ryte gautas tarptautinių vertintojų sudarytas laivo gelbėjimo planas. Kai tik leis oro sąlygos, prasidės laivo tempimo nuo sausumos darbai. Jiems vadovaus olandų kompanija.

„Uosto direkcija su laivo „Ocean Crown“ kapitonu nuolat palaiko ryšį. Laivo kapitonas mus patikino, kad laivo korpusas yra sandarus, tad šią akimirką taršos grėsmės nėra“, - teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus

Laive dirbę tarptautiniai vertintojai vertino gylius, kokiu maksimaliu atstumu galėtų prie ant seklumos esančio laivo priplaukti vilkikai, kiek jų gali prireikti ir kitas aplinkybes.

Sausakrūvis„Ocean Crown“ ant seklumos užplaukė 04.50 val. 190 metrų ilgio laivas, su 20 žmonių įgula, įkalintas maždaug jūrmylės atstumu į šiaurę nuo šiaurinio molo, 200 metrų nuo kranto. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonas laivo atstovams pateikė privalomą nurodymą nedelsiant laivą patraukti nuo seklumos. Gruodžio 25 d. rytą kateriu prie laivo „Ocean Crown“ atplukdyti laivo savininko bei vilkikų kompanijos atstovai patekti į ant seklumos užplaukusį laivą negalėjo dėl stipraus bangavimo. Dėl mūšos bangos aukštis prie laivo siekė apie 4 metrus. Priimtas sprendimas patekimui į laivą iš Nemirsetos pakelti Karinių oro pajėgų sraigtasparnį. 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos dispečeriai informaciją apie nevaldomą su Kipro vėliava plaukiojantį laivą, gavo gruodžio 24 d., apie 2 val. nakties. Kadangi dėl stipraus vėjo, kuris gūsiuose siekė iki 28 m/s ir jūroje iki 5 metrų aukščio įsisiautėjusių bangų,  Klaipėdos uoste laivyba nuo gruodžio 23 d. 16 val. buvo ribojama, laivas leidimo įplaukti į uostą laukė inkaravietėje. Laivo kapitonas ne kartą buvo įspėtas nestovėti audroje nuleidus inkarą, tačiau šio įspėjimo jis nepaisė. 02.15 val.  tarnyboms jis pranešė dėl variklio gedimo nebegalintis valdyti laivo, todėl paprašė vikikų pagalbos. Tuo metu vėjo greitis buvo pasiekęs 28 m/s. Vilkikai dėl milžiniškų bangų priplaukti prie sausakrūvio laivo negalėjo, todėl laivas su 20 žmonių įgula ėmė dreifuoti ir likus 200 metrų nuo kranto, 04.50 val. užplaukė ant seklumos. Šioje vietoje gylis siekia 5 metrus. 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje sudaryta komisiją, kuri turės nustatyti laivo „Ocean Crown“ nelaimės aplinkybes ir Uosto direkcijos atsakingų padalinių tolimesnių veiksmų eigą.