Konkurencija laivų statybos rinkoje pasitempti skatina ir Lietuvos laivų statytojus

2015 05 06

2014-ieji tapo pirmaisiais metais, nuo 2007-ųjų, kuomet laivų statybos užsakymų skaičius Europoje augo.

Bendras užsakymų portfelis sudarė daugiau nei 10 mlrd. eurų, tačiau nepaisant padidėjusio užsakymų skaičiaus, vis tik Europoje ir pasaulyje laivų statyklų pajėgumai išlieka per dideli, tad kol kas ir konkurencija išlieka didžiulė, o dėl kiekvieno užsakymo vyksta arši kova.

2014 metai tapo gan sudėtingais ir stambiausiai Lietuvos laivų statyklai UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS).

Pasak AB „Vakarų laivų gamykla“ įmonių grupės generalinio direktoriaus Arnoldo Šileikos 2014-us metus laivų statybos veikloje galima suskirstyti į dvi dalis.

„Iki balandžio mėnesio intensyviai dirbome stengdamiesi užsakovui atiduoti technologiškai labai sudėtingą, tačiau unikalų ir šiuolaikišką žvejybinį laivą. Šis periodas buvo kupinas iššūkių ir pareikalavo daug visų darbuotojų jėgų. Antras etapas būtų nuo balandžio mėnesio, kai įmonė įsijungė į tarptautinį laivų statybos rangovų tinklą ir garsioms kompanijoms gamino ledlaužių bei kruizinių laivų korpusų blokus, tuo pačiu įgyvendino Klaipėdos universiteto laivo laboratorijos statybos projektą, įsisavino naujos rūšies gamybos segmentą: kabelines rites ir žuvų maitinimui jūrinėse žuvų auginimo fermose skirtas baržas“, - metus apžvelgė A.Šileika.

Pastarųjų metų veiklos rezultatai bei situacija rinkoje sąlygojo pokyčius ir įmonės viduje. Buvo optimizuota valdymo struktūra, sustiprinta marketingo tarnybų veikla, padidintas bendradarbiavimas viso „BLRT Grupp“ koncerno mastu. Taip pat optimizuotas vadovų ir specialistų skaičius, dvigubai sumažinta personalo kaita, pakeista darbo apmokėjimo sistema. Pokyčius įmonėje lėmė ir diegiama taupioji LEAN sistema.

„Pradžioje į šią filosofiją žvelgėme ganėtinai skeptiškai, tačiau po trijų metų jau galime kalbėti apie apčiuopiamus rezultatus. Šios filosofijos dėka teigiama linkme kito vadovų ir darbuotojų mąstymas. Lean dėka susisteminome ir optimizavome organizacinę struktūrą, taigi galime pasidžiaugti, kad šiai dienai jau yra išgryninta ir suformuota nuolatinė komanda, kuri ir tęsia pradėtus darbus“, - sistemos privalumus vardijo VBLS direktorius V.Frolovas.

Analizuojant krovinių srautus, kuriuos sąlygoja augantis gyventojų skaičius, galima teigti, kad laivų statyba turi labai gerą ateitį. Nagrinėjant kai kuriuos laivų segmentus 2020-2030 m. perspektyvoje, galima įžvelgti laivų paklausos didėjimą, ypatingai uosto vilkikų, žemsiurbių, ir offshorinio laivyno segmentuose. VBLS direktorius Vitalijus Frolovas tikina, kad 2015-ieji tikrai nuteikia daug optimistiškiau.

„Įsisavinome naują rinką ir naują produktą, t.y. žuvų maitinimui jūrinėse žuvų auginimo fermose skirtų baržų statybą. Naujam užsakovui 2014 m. pastatėme tris baržas, iš kurių vienos baržos statybos projektą įgyvendinome per rekordinį terminą, t.y. greičiau nei per pusę metų. Su Norvegijos įmonė „OCEA“ tęsiame bendradarbiavimą ir 2015 m. - šiuo metu jiems statome dar penkias baržas. Tai tapo mūsų strategine kryptimi šalia „iki rakto“ įgyvendinamų laivų statybos projektų ir laivų korpusų blokų statybos“, - teigė V.Frolovas.

Pagrindinis uždavinys 2015-iems metams yra darbo našumo didinimas, efektyvus sąnaudų valdymas, siekiant išlikti konkurencingais laivų statybos rinkoje, naujų projektų sėkmingas įgyvendinimas.

„Jau dabar šiems metams turime pilnai užpildytą užsakymų portfelį, taigi įmonės veikla tikrai atsigauna, žmonių nuotaikos gerėja, o nusiteikimas našiam darbui didėja. Mūsų laukia puikios perspektyvos“, - planais dalinosi VBLS direktorius.

Papildoma informacija:

UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ priklauso „Vakarų laivų gamyklos“ įmonių grupei, kuri yra didžiausio Estijos koncerno „BLRT Grupp“ dalis. Įmonėje dirba daugiau nei 400 aukštos kvalifikacijos darbuotojų, kurie nuo 2010 metų jau yra pastatę 9 laivus „iki rakto“, tame tarpe ir vieną moderniausių bei unikaliausių žvejybinių laivų.

Šaltinis www.wsy.lt