LKAB „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių paskirstymo centro statybų pradžios kapsulės įkasimo ceremonija

2013 10 09

2013 m. spalio 10 d.  Laivų krovos akcinėje bendrovėje (LKAB) „Klaipėdos Smeltė“ įvyko tarptautinio konteinerių paskirstymo centro statybų pradžios kapsulės įkasimo ceremonija, kuri simboliškai įprasmino 2008 metų pabaigoje gimusią moderniausio projekto Klaipėdos uoste idėją.

Įsigydama LKAB „Klaipėdos Smeltė“ kontrolinį akcijų paketą, tarptautinė konteinerių terminalų operatorė kompanija „Terminal Investment Limited“ 2008 metų rudenį užsibrėžė tikslą – įkurti LKAB „Klaipėdos Smeltė“ teritorijoje moderniausią Baltijos regione tarptautinį konteinerių paskirstymo centrą. Visas laikotarpis iki šių metų buvo skirtas reikalingiems projektams parengti ir leidimams gauti, o šių metų pradžioje LKAB „Klaipėdos Smeltė“ pasirašė generalinę statybos rangos sutartį su gerai statybų rinkoje žinomų Suomijos kapitalo įmonių – UAB „Lemminkainen Lietuva“ ir AB „YIT Kausta“ konsorciumu. Šios kompanijos pastatys terminale unikalius objektus: specializuotas aikšteles tuščių ir pakrautų konteinerių sandėliavimui, konteinerių terminalo technikos remonto ir aptarnavimo centrą – mechanines dirbtuves, į kurių vidų galės įvažiuoti 27 metrų aukščio RTG tipo kranai. Taip pat LKAB „Klaipėdos Smeltė“ teritorijoje bus visiškai atnaujinti visi inžineriniai tinklai ir komunikacijos.

Įgyvendinant šį itin svarbų Klaipėdos uostui projektą svariai prisideda investicijomis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD): vyksta baigiamasis naujų krantinių Nr. 90-96 statybos etapas, pertvarkomas geležinkelio kelių tinklas bendrovės teritorijoje, siekiant atlaisvinti plotus papildomų 6 konteinerių sandėliavimo blokų įrengimui. Dar spalio mėnesį bus pradėti ir iki šių metų pabaigos užbaigti akvatorijos gilinimo darbai prie uosto krantinių Nr. 82-89 bei Nr. 90-96, kad nuo kitų metų pradžios būtų galima priimti okeaninius laivus - konteinervežius. 2014 m. planuojama pradėti dviejų lygių sankryžos per geležinkelio kelius ir Nemuno gatvę statybą.

Moderniam konteinerių paskirstymo centro įrengimui skirtos investicijos siekia 260 mln. litų. Apie 120 mln. litų bus panaudota krovos technikai įsigyti, daugiau nei 130 mln. litų - statyboms, dar apie 10 mln. litų – kitoms investicijoms. Plano įgyvendinimui 2012 m. gruodį pasirašytos 65 mln. € paskolų sutartys su Europos rekonstrukcijos ir plėtros bei SEB bankais. Vienu metu terminale bus galima sandėliuoti iki 30 000 TEU, tame skaičiuje bus įrengta 1400 elektros energijos pajungimo vietų konteineriams – refrižeratoriams, gabenantiems šaldytus maisto produktus ir vaisius.

Tarptautinį konteinerių paskirstymo centrą aptarnaus modernūs Suomijos kompanijoje „Konecranes“ pagaminti 3 „Ship-to-Shore“ (STS) tipo kranai - gigantai (aukštis - 83,6 m, o su pakelta strėle aukštis sieks beveik 115 m), skirti iškrauti ir pakrauti konteinerius iš/į okeaninių konteinervežių, kurių talpa - iki 12 000 TEU. Vienas pilnai surinktas STS kranas jau yra pakrautas ant baržos Suomijos uoste Hanko ir laukia palankių oro sąlygų transportavimui į Klaipėdą. Ta pati kompanija pagamins ir 7 „Rubber-Tyred Gantry“ (RTG) tipo kranus, kuriais konteineriai bus perkraunami terminalo aikštelėse ant/nuo krovininių automobilių. 4 RTG tipo kranai jau yra atgabenti į „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalą.

Terminalo krovos technikai valdyti ir aptarnauti reikės aukštos kvalifikacijos darbuotojų, todėl bendrovė įsigijo unikalią kranininkų mokymo įrangą – Indijos kompanijos „Applied Reseach Institute“ pagamintą uosto kranų darbo stimuliatorių. Pagal pasirašytą bendradarbiavimo sutartį su tarptautinės mokymo rinkos lyderiais – kompanija „Maersk Training Center“ – bendrovėje jau ruošiami šeši instruktoriai-treneriai, kurie ateity apmokys pagal specialius kriterijus atrinktus dokininkus - kranininkus. Numatyta, kad įgyvendinant konteinerių paskirstymo centro projektą LKAB „Klaipėdos Smeltė“ sukurs iki 300 naujų darbo vietų.

Planuojama, kad naujaisiais bendrovės kranais pirmieji konteineriai iš laivų ir į juos bus kraunami jau 2014 m. I-o ketvirčio pabaigoje. Šiuo metu LKAB „Klaipėdos Smeltė“ jūrinius konteinerius krauna trim mobiliaisiais kranais – „Liebherr LHM 400“ (2 vnt.) ir „Liebherr LHM 500“(1 vnt.) bei „reachstacker“ tipo krautuvais, pagamintais „Linde“ ir „CVS Ferrari“ gamyklose (viso – 6 vnt.). Būtinumą įsigyti naujo tipo įrangą – STS bei RTG kranus – padiktavo pasaulinė konteinerinių laivų didėjimo tendencija bei kompanijos klientės MSC ketinimai gabenti konteinerius į Klaipėdos uostą okeaniniais Post-Panamax tipo laivais, kurių talpa - 6.000-11.600 TEU ir daugiau.

MSC glaudžiai bendradarbiauja su LKAB „Klaipėdos Smeltė“ kontrolinio akcijų paketo savininke – kompanija Terminal Investment Limited SA (TIL), kuri holdingo principu valdo daugiau, nei 30 terminalų įvairiuose kontinentuose ir investuoja į terminalų plėtrą tuose uostuose, į kuriuos MSC planuoja nukreipti krovinių srautus. 2012 metais LKAB „Klaipėdos Smeltė“ perkrovė 130 786 TEU.

Planuojama, kad kompanijos teritorijoje kuriamo regioninio konteinerių skirstymo centro metinis pajėgumas 2023-25 m. pasieks 1.000.000 TEU.

Daugiau informacijos:

Generalinis direktorius Rimantas Juška
Rinkodaros direktorius Eduardas Galuškinas
Technikos vadovas Gintaras Sadauskis
Tel. +370 46 496 201
smelte@smelte.lt
Plačiau apie kompaniją: www.smelte.lt