Unikalus kompanijos "Bega" krovos kompleksas pelnė pramonininkų pripažinimą

2019 12 12
Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos "Bega" užbaigtas plėtoti birių žemės ūkio produktų krovos kompleksas pripažintas vienu svarbiausių Lietuvoje šiemet pastatytų pramonės ir verslo objektų.
Kasmetiniame Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurse "Lietuvos metų gaminys 2019" šiam jūrų uosto krovos terminalui skirtas aukso medalis mašinų ir įrengimų pramonės kategorijoje.
Lietuviško kapitalo kompanijos "Bega" centrinėje uosto dalyje pastatytas kompleksas yra didžiausias ir moderniausias ne tik Klaipėdos uoste, bet visame Baltijos jūros regione. Jo pajėgumai ir sukurtos unikalios galimybės realizuojamos tiek lietuviškos žemės ūkio produkcijos - daugiausiai Lietuvoje išaugintų grūdų - eksportui, tiek įvairių žemės ūkio produktų importui, tranzitui ar paskirstymui.
Vien tik per šiuos metus kompanijos "Bega" terminale į laivus pakrauta apie 1,6 milijono tonų Lietuvoje išaugintų grūdų. Tai yra beveik pusė viso Klaipėdos uoste perkrauto grūdų kiekio. Palyginti su praėjusiais metais, krova šiame segmente išaugo dvigubai. Grūdai per uostą išgabenami į Saudo Arabiją, Pietų Afrikos Respubliką, Egiptą, Maroką, Keniją, Nigeriją, taip pat kai kurias Vakarų Europos šalis. Šiemet pirmą kartą lietuviški grūdai buvo eksportuoti ir į Kiniją.
Komplekso paslaugomis naudojasi visi pagrindiniai Lietuvos žemės ūkio produktų eksportuotojai. Be to, kompanijos "Bega" terminalas yra ir birios žemės ūkio produkcijos paskirstymo centras, kuriame didelio tonažo laivais iš tolimesnių pasaulio regionų atgabenti produktai – daugiausiai pašarai - perskirstomi į kitą jūrinį ar sausumos transportą ir išsiunčiami gavėjams Rytų Europoje bei Azijoje. Bendras kompanijos „Bega“ žemės ūkio produktų krovos komplekso pajėgumas – daugiau nei 4 mln. tonų per metus. Jo dengtose talpyklose vienu metu galima sukaupti per 400 tūkst. kub. m produkcijos, t.y. tiek, kiek atgabena 100 geležinkelio sąstatų.
"Mažiau nei prieš dešimtmetį Klaipėdos uoste labai trūko žemės ūkio produktų krovos pajėgumų ir didžioji dalis Lietuvos eksporto bei importo keliavo per kaimyninius uostus. Tuo metu šalyje pradėjo didėti grūdinių bei kitų kultūrų pasėlių plotai, augti derliai bei eksporto srautai. Todėl vykdydami savo investicinę 2009–2019 metų programą, daugiausiai investicijų nukreipėme būtent į žemės ūkio produktų krovos pajėgumų sukūrimą ir plėtrą", - sako kompanijos "Bega" valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis.
Pasak jo, ypatingas dėmesys plėtojant krovos kompleksą buvo skirtas modernioms aplinkai draugiškoms technologijoms, siekiant, kad augantys žemės ūkio krovinių srautai neturėtų papildomo poveikio aplinkai. Bendradarbiaudama su Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondu, "Bega" birių žemės ūkio produktų iškrovimo iš geležinkelio vagonų bei autotransporto priemonių stotyje sumontavo našią oro filtravimo sistemą, be to, visiškai uždaroje krovinio transportavimo sistemoje, kiekviename juostinio transporterio persipylimo taške, yra sumontuoti galingi filtrai, leidžiantys išvengti dulkių patekimo į aplinką.
Vykdant geležinkelio vagonų iškrovimo procesą, manevriniams darbams naudojami elektriniai robotai-lokomotyvai, sukurti ir pagaminti kompanijos "Bega" specialistų. Šių įrenginių dėka geležinkelio vagonų iškrovimo proceso metu į aplinką nėra išmetami jokie teršalai. Šių metų pabaigoje kompanija "Bega" įsigijo ir naujos kartos visiškai "žalią" elektrinį kraną, kuris ne tik neturi jokio poveikio aplinkai, bet ir, atlikdamas tam tikrus manevrus, gamina elektros energiją bei atiduoda ją į tinklą.
Apklausa
X apklausa