Į LKAB „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalą atvykо pirmieji RTG tipo kranai

2013 04 03

2013 m. balandžio 4 d.  Suomijos kranų gamintoja „Konecranes“ laivu atgabenо į   Laivų krovos akcinę bendrovę (LKAB) „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalą  pirmuosius du  moderniausius rytiniame Baltijos regione „Rubber-Tyred  Gantry“ (RTG) tipo kranus.

LKAB „Klaipėdos Smeltė“, vykdydama užsibrėžtą regioninio konteinerių paskirstymo centro įkūrimo planą, 2011 m. rugsėjo 2 d. užsakė kompanijoje „Konecranes“ modernius 3 „Ship-to-Shore“ (STS) tipo kranus, skirtus pakrauti ir iškrauti konteinerius į/iš laivų bei 7 „Rubber-Tyred Gantry“ (RTG) tipo kranus, kuriais konteineriai bus perkraunami terminalo aikštelėse ir ant/nuo krovininių automobilių. Pirmieji du atgabenti į „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalą RTG tipo kranai neturi analogų nė viename rytinės Baltijos pakrantės konteinerių terminale. Šie 27 metrų aukščio gigantai galės krauti jūrinius konteinerius į 6 konteinerių aukščio ir 6 konteinerių pločio rietuves. Kranuose sumontuota moderniausia elektroninė įranga ir pažangiausi ergonominiai sprendimai, padėsiantys krano operatoriams darbo metu jaustis itin patogiai.

LKAB „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalui skirti RTG kranai atvyko iš Gdynės uosto specialiu laivu, pritaikytu gabenti sunkiasvorius ir negabaritinius pramoninius įrengimus. Kranai pilnai surinkti ir iš laivo išvažiаvo sava eiga. Kranai kol kas negalės dirbti, nes nebaigtos įrengti jiems skirtos aikštelės, be to, kranai turės būti įregistruoti Lietuvoje. Šiuo laikotarpiu pagal specialią programą atrinkti aukštos kvalifikacijos dokininkai bus mokomi dirbti su šia modernia technika.

Kiti 5 RTG tipo kranai į LKAB „Klaipėdos Smeltė“ turi būti pristatyti iki šių metų pabaigos.

Šiuo metu LKAB „Klaipėdos Smeltė“ jūrinius konteinerius krauna trim mobiliaisiais kranais – „Liebherr LHM 400“ (2 vnt.) ir „Liebherr LHM 500“ (1 vnt.) bei „reachstacker“ tipo krautuvais, pagamintais „Linde“ ir „Ferrari“ gamyklose (viso – 6 vnt.). Būtinumą įsigyti naujo tipo įrangą – STS bei RTG kranus – padiktavo pasaulinė konteinerinių laivų didėjimo tendencija bei kompanijos klientės MSC ketinimai gabenti konteinerius į Klaipėdos uostą okeaniniais Post-Panamax tipo laivais, kurių talpa - 6.000-9.000 TEU ir daugiau.

MSC glaudžiai bendradarbiauja su LKAB „Klaipėdos Smeltė“ kontrolinio akcijų paketo savininke – kompanija Terminal Investment Limited SA (TIL), kuri holdingo principu valdo 30 terminalų įvairiuose kontinentuose ir investuoja į terminalų plėtrą tuose uostuose, į kuriuos MSC planuoja nukreipti krovinių srautus. 2008 m. TIL ir MSC, įvertinę keletą alternatyvių uostų rytinėje Baltijos jūros pakrantėje, pasirinko Klaipėdą tarptautiniam konteinerių paskirstymo centrui įkurti. Nuo tada „Klaipėdos Smeltės“ perkraunamų konteinerių apimtys kasmet sparčiai didėja. 2012 metais perkrauta 130 786 TEU. Planuojama, kad „Klaipėdos Smeltės“ teritorijoje kuriamo regioninio konteinerių skirstymo centro metinis pajėgumas 2019 m. pasieks 750 000. TEU.

Daugiau informacijos:

Generalinis direktorius Rimantas Juška

Tel.(46) 496201

smelte@smelte.lt

Plačiau apie kompaniją: www.smelte.lt

Šaltinis: LKAB "Klaipėdos Smeltė", nuotraukos autorius – Audrius Sutkus.