Kryptis - jūra! ŽMONĖS

"Kryptis - jūra! ŽMONĖS" - tai pažintinis ciklas su pačiomis įvairiausiomis profesijomis, kurios yra itin svarbios Klaipėdos uoste. Kiekvieną mėnesį - vis nauja pažintis su tais, kurie stengiasi, kad Klaipėdos uostas būtų gyvybingas!

LOCMANAS

"Darbas nuotoliniu būdu" – terminas, kuris galioja toli gražu ne visiems.

Klaipėdos uoste dirba šimtai žmonių, kurie net ir karantino metu privalo plušėti ištisą parą tam, kad vienintelis Lietuvos jūrų uostas būtų gyvybingas. Norime Jums pristatyti retų Lietuvoje profesijų atstovus, kurie rūpinasi, kad jūrų uoste darbas nesustotų nė akimirkai.

Spažindiname su Rimvydu – locmanu, kuris Klaipėdos jūrų uoste laivus "vedžioja" jau daugiau kaip 20 m.

Locmanas – labai reta profesija Lietuvoje. Šiandien Klaipėdos uoste dirba 23 locmanai. Į Klaipėdos uostą kasmet atplaukia apie 7 000 laivų – dar prieš kertant uosto vartus juos pasitinka locmanai.

Jeigu laivas yra ilgesnis nei 24 metrai, be locmano įplaukti į uostą nevalia. Tokią privilegiją turi tik sportiniai, pramoginiai laivai, nedideli burlaivai, taip pat jų pagalbos nereikia linijiniams keltams, uostui reikalingas paslaugas teikiantiems laivams.

Tai pavojinga profesija, reikalaujanti ir gero psichologinio, ir fizinio pasirengimo. Ne visi žino, jog, net ir siautėjant vėjui ir bangoms, locmanai iš nedidelio katerio kopetėlėmis perlipa į laivą. Taip patekę į laivą jie padeda laivo kapitonui saugiai įvesti laivą į uostą.

Vidutiniškai per dieną Klaipėdos uosto locmanai padeda įvesti ir išvesti apie 25 laivus.

KAPITONAS

Viena garbingiausių profesijų jūrinio transporto sektoriuje – KAPITONAS. Neatsitiktinai Jus supažindiname su jūrų kelto kapitonu Henriku Žalandausku. Dėl pasaulyje įsisiautėjusio COVID-19 viruso ir daugelyje šalių paskelbus karantiną, sausuma ir oru tapo keliauti sudėtinga. Išsigelbėjimu, norintiems grįžti į tėvynę, tapo jūrų keltai.

Henrikas jūroje dirba jau 40 metų, o ant kapitono tiltelio "DFDS Seaways" keltuose jis stovi 25 metus. Nuo vaikystės kapitonu svajojęs tapti Henrikas per savo karjerą bent po vieną kartą yra aplankęs daugiau nei 100 įvairių pasaulio jūrų uostų. Pirmus 15 metų dirbo miškovežiuose, balkeriuose, generalinių krovinių laivuose – tuomet jūroje tekdavo praleisti maždaug po 8 mėnesius per metus. Paskutinius 25 metus jis dirba jūriniuose keltuose ir jūroje kasmet dirba po 6 mėnesius. Įprastai kapitono darbo diena trunka 10 valandų.

Darbas jūroje kupinas iššūkių ir pavojų, tačiau tai, kas vyko pastaraisiais mėnesiais dėl įvesto karantino, kapitonui įstrigs ilgam. Karantinas sukėlė nemažai sumaišties ir savotiško chaoso – valdžios institucijų leidžiami įsakymai keitėsi kone kasdien, teko sukurti daug naujų procedūrų – vienos jų lietė įgulų saugumą ir aprūpinimą apsaugos priemonėmis, kitos buvo susijusios su keleiviais ir vairuotojais.

Kapitonas sako, jog natūralu, kad pačioje pradžioje jautėsi įtampa ir tarp keleivių, ir tarp įgulos narių – su tokia situacija susidurta pirmą kartą gyvenime. Valstybei ir jos institucijoms taip pat buvo sunku. Dabar atplaukiant į uostą, laivą pasitinka būrys pareigūnų, kiekvienas įplaukimas į uostą kupinas įvairių procedūrų ir patikrinimų. Kadangi organizuojant keleivių išlaipinimą ir krovinių iškrovimą įsijungė papildomos tarnybos – Visuomenės sveikatos centro, savivaldybės specialistai, pasienio, policijos tarnybos, reikėjo harmonizuoti tinkamos informacijos pateikimą institucijoms, suderinti papildomas patikros procedūras taip, kad laivai būtų pakrauti ir iškrauti laiku, kad galėtų išplaukti pagal numatytą grafiką. Žinoma, buvo svarbu toliau tęsti ir kokybiškai atlikti svarbią Lietuvos žmonių ir krovinių pervežimo misiją. Nemažai sunkumų kilo ir keičiant įgulas, kurios grįžusios į krantą privalėjo karantinuotis 14 dienų. Teko įgulos nariams parūpinti viešbučius, mat ne visi galėjo izoliuotis namuose.

"Man gera dirbti keltuose, kuriuose plazda Lietuvos vėliava, kuriuose dirba lietuviškos įgulos. Šis visą pasaulį supurtęs etapas mums visiems duos daug neįkainojamos patirties. Norisi tikėtis, kad netrukus vėl  viskas susidėlios į savo vietas", – sakė Henrikas.

Šiuo metu su Lietuvos vėliava plaukiojančiame "DFDS Seaways" laivyne dirba 731 darbuotojas, iš jų 604 yra jūrininkai. Keltuose dirba 24 kapitonai, iš jų 19 – Lietuvos piliečiai.

Informacija atnaujinta 2020-05-05
Apklausa
X apklausa