Kuo Klaipėdos uostas gali būti įdomus milžinei Kinijai?

2015 09 29
Kuo Klaipėdos uostas gali būti įdomus milžinei Kinijai?

Palanki geografinė padėtis, artimos didelės rinkos, modernūs uosto terminalai ir gerai išplėtoti logistikos centrų tinklai ir transporto infrastruktūra – šiuos pagrindinius faktorius įvardija Kinijos verslininkai, kalbėdami apie Klaipėdos uostą. Nors vienintelis Lietuvos uostas savo apimtimi neprilygsta uostams gigantams Kinijoje, tačiau Klaipėdos uosto vardas vis dažniau yra linksniuojamas Tolimuosiuose Rytuose. Tuo dar kartą įsitikino LR susisiekimo ministerijos ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos delegacija, apsilankiusi Urumči, Lianjungango, Šendženo, Honkongo miestuose Kinijoje ir ten susitikusi su Kinijos verslo atstovais. 2-ojoje tarptautinėje Šilko kelio logistikos parodoje-forume daug dėmesio skirta Klaipėdos uostui – jis pristatytas specialiame stende.


„Verslo ryšiai su Kinija įgauna vis didesnį pagreitį, o Lietuvos vardas yra puikiai žinomas šioje vienoje didžiausių pasaulio šalių. Prieš kelis mėnesius su kompanija „China Merchants Group“ Klaipėdoje pasirašėme memorandumą dėl Klaipėdos ir Šendženo Vakarų uostų bendradarbiavimo. Kinijos verslininkai turi labai rimtų ketinimų investuoti Klaipėdoje, tuo dar kartą įsitikinome per šią viešnagę“, – pasakojo iš Kinijos grįžęs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus. Beje, kompanijos „China Merchants Group“ atstovai jau kitą savaitę lankysis Lietuvoje, kur planuojama pasirašyti dar vieną memorandumą dėl abipusio bendradarbiavimo. 

„China Merchants Group“ – viena stambiausių Kinijos valstybinių kompanijų, lyderė tarp Kinijos valstybinių uostų operatorių. Įmonė taip pat teikia bankininkystės, vertybinių popierių, draudimo ir draudimo tarpininkavimo, fondo ir fondo valdymo paslaugas, vertybinių popierių emisijų, interneto vertybinių popierių prekybos paslaugas, taip pat yra tiesioginių investicijų valdymo paslaugų platforma. „China Merchants Group“ šiuo metu įgyvendina 300 mln. dolerių vertės projektą Baltarusijoje, greta Minsko oro uosto kompanija kuria milžinišką pramonės parką „Didysis akmuo“. Pirmąjį etapą planuoja atlikti iki 2016-ųjų pabaigos. Vykstant statyboms per Klaipėdos uostą numatoma vežti statybines medžiagas, įrangą, konstrukcijas, o pradėjus gamykloms veikti – įvežti joms žaliavas. 

„Klaipėdos uostas yra pripažintas vienu pagrindinių ES transeuropinių tinklų uostų. Turime modernią infrastruktūrą, esame sparčiausiai augantys visame regione, konkurencingi. O tuo, tikimės, pasinaudos mūsų partneriai iš Kinijos. Juolab, kad Šilko kelias turi puikias perspektyvas“, – sakė Kinijoje taip pat viešėjęs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas.

Renginiuose Kinijoje dalyvavo ir LR susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. Šilko kelio logistikos parodoje-forume ministras pristatė Lietuvos bendradarbiavimo su Kinija galimybes. Ministro susitikimo su Džiangsu provincijos vicegubernatoriumi Li Yunfeng metu buvo patvirtintas pasiryžimas bendradarbiauti su Lietuva.„Neabejoju, kad šios konferencijos diskusijos apie naujas Šilko kelio plėtros galimybes ne tik prisidės prie Kinijos ir kaimyninių valstybių bei regionų transporto infrastruktūros ir logistikos sistemos plėtros, bet ir turės įtakos Eurazijos pervežimų plėtojimui“, – konferencijoje sakė susisiekimo ministras R. Sinkevičius.

Ministro teigimu, vienas svarbiausių tarptautinės transporto sistemos plėtros rodiklių – sparčiai augantys prekybiniai mainai tarp Europos ir Kinijos. Tai rodo pernai beveik iki 500 mlrd. eurų išaugusi prekybos apyvarta. Prieš kelerius metus Kinijos paskelbtoje „Vienos juostos, vieno kelio“ strategijoje minimas ir Baltijos regionas. Jam priklausanti Lietuva turi gerą strateginę padėtį, yra apsupta ES ir NVS šalių 750 mln. gyventojų rinkos ir žinoma kaip patikima transporto bei logistikos partnerė.Susisiekimo ministras ir jo vadovaujama delegacija susitiko su kito Kinijos regiono – Sindziango provincijos – vicegubernatoriumi Hasim Mutelif ir aptarė galimybę įkurti bendrą darbo grupę, kuri spręstų Lietuvos ir 23 mln. gyventojų turinčio Sindziango bendradarbiavimo transporto srityje klausimus. Susitikimo metu buvo aptarta galimybė eksportuoti prekes iš Sindziango į Europą per Lietuvos teritoriją ir plėtoti projektą „Saulė‘.Traukinys „Saulė“ šiuo metu kursuoja tarp Lietuvos ir Kazachstano, tačiau jo konkurencingumui padidinti reikalingi kroviniai iš Kinijos. Sindziango valdžia palaiko Lietuvos iniciatyvą šio traukinio maršrutą pratęsti iki Kinijos Urumči miesto, kuris siekia multimodalaus transporto centro statuso. Lietuva tikisi, kad Urumči miestas taps Kinijos Rytų vartais kroviniams iš Kinijos ir kitų Rytų šalių, o Kauno miestas, įskaitant ir Klaipėdos jūrų uostą su logistikos terminalais, – intermodaliu transporto mazgu Vakaruose arba Kinijos Vakarų vartais į Europą. Artimiausiuose planuose – Kinijos krovinių perskirstymo Baltijos regione centro steigimo galimybė gamybiniams klasteriams Lietuvoje formuoti, logistikos paslaugoms teikti.