Uoste stiprinami krovos pajėgumai

2021 04 30
Uoste stiprinami krovos pajėgumai

Klaipėdos uostą pasiekė neįprastas krovinys – iš Suomijos Hanko uosto į Klaipėdos konteinerių terminalą (KKT) atplukdytas pirmas iš dviejų STS (ship-to-shore) kranų, užsakytų iš vieno didžiausių pasaulyje kranų gamintojo "Konecranes“. Uosto direkcijos investicijos į uosto infrastruktūrą bei uosto įmonių – į naujos kartos įrangą ir suprastruktūrą prisideda prie uosto pajėgumo didinimo.

Ant specialios baržos užkeltas kranas atvyko jau visas surinktas ir po maždaug mėnesį truksiančio testavimo bei kranininkų mokymo bus pradėtas eksploatuoti. Naujasis kranas daug didesnis ir galingesnis už šiuo metu terminale dirbančius senosios kartos STS kranus. Jo keliamoji galia 65 t, yra galimybė krauti po du 20 pėdų konteinerius vienu pakėlimu. 53 m ilgio strėlė leidžia pasiekti 19 konteinerių eilių ant laivo denio. Maksimalus konteinerio pakėlimo aukštis – 42 m, bendras krano su pakelta strėle aukštis – 116 m.  Antras toks pat kranas bus pristatytas iki šių metų vidurio.

KKT generalinis direktorius Vaidotas Šileika teigia, kad su šia investicija pradedamas naujas įmonės raidos etapas.

"Jos naudą pajus visi – mes galėsime priimti kur kas didesnius laivus, konteinerinių linijų operatoriai bus patenkinti išaugusiu terminalo darbo našumu ir paspartėjusia laivų krova, naujųjų kranų operatoriai galės džiaugtis kur kas komfortiškesnėmis darbo sąlygomis. Rekonstruota krantinė ir naujos kartos kranai prisidės prie Klaipėdos uosto pajėgumo didinimo ir atvers naujas galimybes mūsų klientams“, – pabrėžia įmonės vadovas.

Mažės išmetamo CO2 kiekis

Užsakant naujuosius kranus buvo atsižvelgta į laivų didėjimo tendenciją ir naujus techninius terminalo krantinės parametrus po rekonstrukcijos. Tokiais kranais galima krauti "Post-Panamax“ klasės laivus. Galingi, šiuolaikines technologijas naudojantys kranai leis žymiai padidinti laivų krovos našumą ir sutrumpinti jų stovėjimo uoste laiką. Ne mažiau svarbu, kad jie padės įgyvendinti KKT užsibrėžtą tikslą – nuosekliai mažinti aplinkos taršą, nes naujieji kranai varomi elektriniais varikliais. Pradėjus juos eksploatuoti, konteinerinius laivus kraunančių kranų į aplinką išmetamo CO2 kiekis sumažės iki 70 %.

Ateityje pagal įmonės plėtros investicinę programą planuojama užsakyti dar du tokio tipo kranus. 
KKT informacija

 


Apklausa
X apklausa