Dvi Klaipėdos uosto krantinės perduotos uostamiesčiui

2021 12 23
Dvi Klaipėdos uosto krantinės perduotos uostamiesčiui

Baigiantis metams VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija uostamiesčio savivaldybei perdavė dvi Danės upės krantines. Planuojama, kad ilgainiui čia švartuosis pramoginiai laivai, o klaipėdiečiai ir miesto svečiai galės mėgautis dar viena poilsio zona.

„Mes labai džiaugiamės, kad krantinių perdavimas galėjo įvykti švenčių išvakarėse. Turto perdavimas yra ganėtinai sudėtingas procesas, jis vyksta ilgai. Taip sutapo, kad metams baigiantis mes pasirašėme perdavimo dokumentus“, – simboliškai perduodant Klaipėdos uostui priklausiusias krantines miestui sakė Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius. – Keliame savo veiklą toliau iš centro, mes puikiai suprantame, kad ūkinės pramoninės veiklos čia vykdyti negalime“.

Klaipėdos miesto savivaldybės nuosavybėn perduotų krantinių nuo Biržos tilti iki pasukamojo tiltelio ilgis siekia beveik 219 metrų. Kartu su krantinėmis Klaipėdos miesto savivaldybei perduodami ir Žvejų gatvėje esantys lietaus nuotekų ir vandentiekio tinklai. Bendra perduoto turto vertė beveik 393 tūkstančiai eurų.

„Krantinės turi savo istoriją, pastatytos 1959 metais. Anksčiau jos buvo naudojamos senosios perkėlos veiklai. Jos iš esmės suremontuotos 2010 metais – buvo sukalti plieniniai įlaidai, panaudotos tokios medžiagos kaip granitas, ąžuolas, raudonmedis – jau tada buvo suvokiama, kad tai turi būti graži miesto dalis“, – teigia A. Latakas.

Konversijos pavyzdys

Uosto direkcija dvi Danės krantines miesto savivaldybei perdavė vadovaudamasi Vyriausybės nutarimu.
„Tos vietos, kur uostas ribojasi su miestu ir kur galima išvengti ūkinės pramoninės veiklos, jos turi atitekti miestui. Tai yra gražus konversijos pavyzdys, apie kurią mes dažnai ir plačiai kalbame. Žiūrint toli į ateitį, manau, kad šis procesas nenutrūkstantis, vis daugiau tokių krantinių pereis miesto nuosavybėn. Mes matome visą piliavietės teritoriją, kuri buvo kažkada taip pat uosto pramoninė zona. Turime „Memelio miestą“, kuris taip pat kažkada buvo uosto pramoninė teritorija. Matyt, tokie procesai vyks ir toliau. Mes tai palaikome, kur yra galima, įmanoma, kur nesame saistomi ilgalaikių sutarčių ir ūkinės veiklos nebevykdome“, – sako Uosto direkcijos vadovas. A

not Klaipėdos miesto mero Vytauto Grubliausko, šios krantinės – tai tilto tarp uosto ir miesto viena iš rimčiausių, gražių kalėdinių konstrukcijų, kurio paskirtis – nauda klaipėdiečiams ir miesto svečiams.

„Tai yra gražus simbolinis uostą ir miestą jungiantis sprendimas ir gražus gestas kalbant apie ilgalaikę perspektyvą. Krantinę galima suprasti kaip promenadą, tačiau kalbant apie tiesioginę jos paskirtį, mūsų tikslas yra, kad ji būtų gyva, kad Danė būtų kuo labiau įveiklinta, kad būtų gyva laivais, judėjimu. Manau, kad prie šių krantinių turi stovėti laivai, kurie puoštų miestą ir papildomai liudytų, kad gyvename uostamiestyje – tikros jūrinės valstybės tikroje jūros sostinėje“, – sako Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos miesto meras.

Apklausa
X apklausa