Aktyviai vykdomi veiklos diversifikacijos veiksmai jau duoda pirmuosius rezultatus

2022 05 03
Aktyviai vykdomi veiklos diversifikacijos veiksmai jau duoda pirmuosius rezultatus

Pirmą 2022 m. ketvirtį Klaipėdos uoste krova pasiekė beveik 10 milijonų tonų, o krovinių konteineriuose (TEU) krovos rezultatas išaugo kone dvigubai. Lyginant konteinerių krovą (TEU) su kituose Baltijos jūros rytinės pakrantės uostuose, Klaipėdos uoste ji didėjo labiausiai.

Krovinių konteineriuose krova Baltijos jūros rytinės pakrantės uostuose, TEU

Uostas

Apimtis

Pokytis, proc.

Skirtumas, TEU

2021   01–03

2022   01–03

Iš viso

914 334

916 501

0,2

2 167

Sankt Peterburgas

499 640

437 858

–12,4

–61 782

Klaipėda

147 774

218 015

47,5

70 241

Ryga

105 159

111 318

5,9

6 159

Kaliningradas

98 927

72 816

–26,4

–26 111

Talinas

52 106

67 828

30,2

15 722

Ust Luga

8 313

6 214

–25,2

–2 099

Liepoja

2 345

2 348

0,1

3

Ventspilis

70

104

48,6

34

„Tikimės, kad šiemet sparčiai auganti konteinerių krova didės ir toliau. Kad taip įvyktų, dedame visas pastangas. Uostas veikia konkurencingoje aplinkoje, orientuodamiesi į klientus ir jų poreikius intensyviai dirbame, deramės ir ieškome įvairių  būdų, kad kroviniai būtų nukreipti ne į konkurentų, bet į Klaipėdos uostą. Atsižvelgiant į laivybos linijų poreikį, laivams, gabenantiems paskirstymui (angl. transshipment) skirtus krovinius, nuo šių metų taikoma 100 proc. nuolaida tonažo rinkliavai. Toliau koncentruojamės į jūros pusę, į kitų tipų krovinių pritraukimą“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Generalinių krovinių, kuriems priskiriami kroviniai konteineriuose, mediena, geležies ir plieno gaminiai bei metalo konstrukcijos, šaldyti bei ro-ro kroviniai, Klaipėdos uoste pirmą šių metų ketvirtį krauta 13 proc. arba beveik puse milijono tonų daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Skystų krovinių, t. y. naftos produktų, trąšų, aliejų, suskystintųjų gamtinių dujų pirmus šių metų tris mėnesius pilta 6 procentais mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Jų krova šiemet siekė beveik du milijonus tonų.

Birių krovinių segmento krova, kurią daugiausia sudaro trąšos, cukraus žaliava, durpės, 2022 m. sausį–kovą Klaipėdos uoste krito labiausiai – 35 proc. arba beveik 2 milijonais tonų, palyginus su 2021 m. pirmu ketvirčiu.

Klaipėdos uoste kraunamų krovinių tipų pokyčiai tūkst. t

Krovinys

Apimtis

Pokytis, proc.

Skirtumas, tonomis

2021  01–03

2022  01–03

Klaipėdos uostas

11 293 297,9

9 745 170,4

–13,7

–1 548 127,5

Skystieji kroviniai

2 036 948,1

1 912 032,5

–6,1

–124 915,7

Birieji kroviniai

5 464 455,8

3 547 562,0

–35,1

–1 916 893,8

Generaliniai kroviniai

3 791 894,0

4 285 575,9

13,0

493 681,9

Klaipėdos uostas, žvelgiant į 2022 m. sausio–kovo mėnesių krovos statistiką ir palyginus ją su  aplinkiniais Baltijos jūros rytinės pakrantės uostais, išlieka įsitvirtinęs 4-oje vietoje.

Krova Baltijos jūros rytinės pakrantės uostuose, tūkst. t

Uostas

Apimtis

Pokytis, proc.

Skirtumas, tūkst. t

2021

01–03

2022

01–03

Iš viso

87 701,5

89 185,2

1,7

1 483,7

Ust Luga

25 478,8

26 074,8

2,3

596,0

Primorskas

12 623,2

14 765,2

17,0

2 142,0

Sankt Peterburgas

14 443,6

12 667,8

–12,3

–1 775,8

Klaipėdos uostas

11 293,3

9 745,2

–13,7

–1 548,1

Būtingės terminalas

1 455,8

2 332,4

60,2

876,6

Ryga

5 392,7

5 775,6

7,1

382,9

Talinas

5 275,0

4 843,0

–8,2

–432,0

Ventspilis

3 585,1

3 966,4

10,6

381,3

Vysockas

4 128,6

3 955,7

–4,2

–172,9

Kaliningradas

2 328,3

2 780,3

19,4

452,0

Liepoja

1 564,3

2 044,8

30,7

480,5

Vyborgas

132,8

234,0

76,2

101,2

Šių metų sausio–kovo mėnesiais Klaipėdos uoste fiksuoti 1365 laivai (sausakrūviai, skystakrūviai, keltai, mažieji ir kt.), apsilankė 33 354 keleiviai.

Apklausa
X apklausa