Mentorystė moksleiviams: pažinti Klaipėdos uosto specifiką ir kurti kartu

2022 06 10
Mentorystė moksleiviams: pažinti Klaipėdos uosto specifiką ir kurti kartu

Šiuos mokslo metus grupė Klaipėdos Baltijos gimnazijos moksleivių kartu su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos mentore kūrė skaitmeninį žemėlapį ir rezultatus jau pristatė surengtoje konferencijoje. Uosto direkcijos bendradarbiavimas su uostamiesčio gimnazija tęsiasi keletą metų ir prisideda prie jaunų žmonių edukavimo bei artimesnės pažinties su jūrų uostu ir uosto profesijomis.

Su septyniais Baltijos gimnazijos inžinerinės klasės devintokais šįkart dirbo Uosto direkcijos geoinformacinių sistemų administratorė Ligita Venckuvienė. Ligita džiaugiasi, kad pavyko mokyklą atvesti į ArcGIS žemėlapių kūrimo, erdvinių duomenų valdymo ir analizės sistemos mokykloms tinklą, o pasitelkę jo priemones moksleiviai netgi suspėjo sudalyvauti konkurse „Mano žemėlapis Lietuvai“. Panaudodami šio tinklo priemones, moksleiviai sukūrė skaitmeninį uostamiesčio atitinkamų vietų žemėlapį.

„Kad moksleiviams būtų įdomu ir patrauklu, sutarėme, kad drauge sukursime mobilią aplikaciją, kurioje užfiksuosime uostamiesčio įstaigas, kuriose lankosi patys gimnazistai. Tad jie ėjo, fiksavo vietas – realiai susirinko duomenis. Matau, kaip yra sunku ilgai išlaikyti jaunuolių dėmesį, juos sudominti rutininiais darbais, tad svarbu pasirinkti patrauklų duomenų rinkimo objektą ir greitai, paprastai sukurti veikiantį produktą. Šiuo atveju moksleiviai patys dalyvavo, patys kūrė ir jiems pavyko“, – rezultatais džiaugiasi Ligita Venckuvienė, kuriai mentorystė moksleiviams – nauja patirtis.

Gimnazistai išbandė ir Uosto direkcijos IT priemones: pamatė, kaip jos veikia ir kaip galima produktus (pvz., PortGIS ir kitus) realiai panaudoti darbe. Beje, projekte dalyvavę gimnazistai išsakė lūkestį, kad ateityje norėtų tęsti šią bendrystę, gilinti žinias kuriant žemėlapius, kuriuos galėtų pristatyti visuomenei.

„Uosto direkcijos pagrindinė funkcija yra vystyti uostą, užtikrinti saugią laivybą uosto akvatorijoje, tačiau kaip socialiai atsakinga įmonė nemažą dėmesį skiriame ir edukacinei veiklai. Džiaugiamės galėdami prisidėti profesinėmis žiniomis, mūsų specialistų patirtimi bei turima technologine baze plėtojant inžinerinio ugdymo strategiją Klaipėdos Baltijos gimnazijoje. Šiemet šis bendradarbiavimas dar labiau prasiplėtė dalyvaujant šešėliavimo programoje“, – sako Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Anot Baltijos gimnazijos direktorės Jurgitos Račkauskienės, gimnazijos bendradarbiavimas su Uosto direkcija naudingas pirmiausiai gimnazistams – jie turi išskirtines sąlygas kryptingai ugdytis kritinį mąstymą, gebėjimą dirbti komandoje, realioje aplinkoje pritaikyti teorines žinias.

„Vykdydami projektus, moksleiviai mokosi sieti tarpusavyje žinomus dalykus su naujais, susipažįsta su inžinerinės krypties procesais, mokosi ieškoti kūrybinių sprendimų idėjoms įgyvendinti. Įstaigų partnerystė svarbi ir miesto kontekste – gimnazistai, dar mokydamiesi mokykloje, susipažįsta su karjeros gimtajame mieste galimybėmis. Pasak mokinių, jie ne tik sužinojo, kaip veikia tam tikri procesai Uosto direkcijoje, bet ir turėjo galimybę bendrauti su profesionalais, puikiai išmanančiais savo darbą“, – teigia Jurgita Račkauskienė, Klaipėdos Baltijos gimnazijos direktorė.

Uosto direkcija prieš keletą metų pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kuri numato, kad gimnazijos moksleiviai įmonėje turi galimybę atlikti projektinius darbus, kuriuos kuruoja mentoriai – paskirti Uosto direkcijos specialistai. Moksleiviams taip pat yra sudaromos sąlygos iš arčiau susipažinti su įmonėje kuriamais ir diegiamais IT sprendimais.

Apklausa
X apklausa