Startavo Klaipėdos uosto gilinimo darbai

2015 05 27
Startavo Klaipėdos uosto gilinimo darbai

Šią savaitę įsibėgėja Klaipėdos uosto laivybos kanalo akvatorijos dugno gilinimo darbai. Jie pradedami nuo 9 krantinės ir vyks iki uosto vartų. Darbus ketinama baigti rudenį, planuojama iškasti apie 300 tūkst. kubinių metrų grunto. Uosto laivybos kanalas bus pagilintas puse metro – nuo 14,5 iki 15 metrų. Juos atlieka Austrijos statybos milžinė „Strabag“.

Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovų, šie darbai – pirmas žingsnis Klaipėdos uoste siekiant 17 metrų gylio.  „Pasirūpinti reikiamais gyliais tiek laivybos kanale, tiek prie krantinių būtina norint būti konkurencingiems ir siekiant priimti kuo didesnius laivus. Iki šiol didžiausias Klaipėdos uoste apsilankęs laivas buvo 317 metrų ilgio laivas „Celebrity Eclipse“. Jau kitą savaitę bus pagerintas didžiausio ir ilgiausio laivo rekordas. Birželio 4 dieną į mūsų uostą atplauks 324,8 m ilgio konteinervežis „MSC Charleston“, – pasakojo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus. 

Laivybos kanalo gilinimo darbai šiaurinėje uosto dalyje tik prasideda, o valymo – jau įgavo didžiulį pagreitį. Valymo darbus pietinėje uosto dalyje atlieka viena didžiausių pasaulio gilinimo ir valymo kompanijų „Jan DE Nul N.V“. Klaipėdos uoste ši belgų bendrovė darbuojasi pirmą kartą. Numatytų darbų apimtis – 600 tūkst. kubinių metrų sąnašų. Belgai įsipareigojo atlikti dėl gamtinių procesų atsiradusių akvatorijos dugno sąnašų pašalinimo darbus 13 kilometrų laivybos kanalo ruože.

„Dėl valymo darbų iš savo vietos buvo laikinai patrauktas laivas–dujų saugykla „Independence“. Valymo darbai vyko labai operatyviai ir sklandžiai, ši teritorija jau išvalyta ir laivas grąžintas į vietą. Šiuo metu darbus „Jan DE Nul N.V“ tęsia ties Smeltės apsisukimo ratu. Džiaugiamės tokiu operatyvumu ir kokybišku darbu“, – sakė Uosto direkcijos atstovai. 

Iki 2018 metų Klaipėdos uostas ketina investuoti 332,7 mln. eurų į krantinių prieigų gilinimą ir jų pritaikymą prie kanalo, kad didieji laivai galėtų sklandžiai įplaukioti ir švartuotis uoste.

Nuotraukos autorius - Aleksandras Beženar.