Centriniame Klaipėdos terminale veiklą pradėjo keltų linija Klaipėda – Karlshmanas

2015 05 27
Centriniame Klaipėdos terminale veiklą pradėjo keltų linija Klaipėda – Karlshmanas Klaipėdos uoste pristatyta Centriniame Klaipėdos terminale (CKT) veiklą pradėjusi Ro-Pax keltų linija, kuri jungia Klaipėdos ir Karlshmano (Švedija) uostus. Praėjusiais metais šia linija buvo pervežta daugiau nei 90 tūkst. keleivių, daugiau nei 40 tūkst. keleivių transporto priemonių ir daugiau nei 60 tūkst. krovininių vienetų. 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus teigė, kad CKT yra vienas svarbiausių projektų, kurie buvo įgyvendinti Klaipėdos uoste.

„Čia sudarytos palankios sąlygos efektyviai keleivių ir krovinių gabenimo per Klaipėdos uostą plėtrai, skatinamas jūrinis turizmas, kuriama nauda visam uostamiesčiui“, - sakė A. Vaitkus.

Anot Centrinio Klaipėdos terminalo vadovo Benedikto Petrausko, terminale veiklą pradėjusi viena iš bendrovės "DFDS Seaways" laivybos linijų ženklina ne tik naują veiklos etapą, bet ir pagrindinės terminalo misijos įgyvendinimą.

„Centrinis Klaipėdos terminalas yra pirmasis tokio tipo europinio lygio terminalas Klaipėdos uoste. Statant šį terminalą buvo konsultuotasi ne tik su keltų verslo specialistais, bet ir įvertinti jau veikiančių terminalų privalumai bei trūkumai, todėl galiausiai matome, kad terminalas pastatytas pagal naujausius tokiems objektams keliamus technologinius reikalavimus“, - komentavo B. Petrauskas.

B. Petrausko teigimu, rytinėje Baltijos jūros pakrantėje tik keletas uostų gali pasigirti turintys tokią modernią infrastruktūrą. Todėl terminalo pastatymas yra svarbus žingsnis į modernią Klaipėdos uosto plėtrą, kas ateityje padės pritraukti naujus keleivių ir krovinių srautus.

Keltų linijos operatorės "DFDS Seaways" vadovas Jonas Nazarovas sako, kad sprendimą pradėti naudotis naujojo terminalo paslaugomis iš esmės lėmė terminalo infrastruktūros kokybė.

„Bendrovė jau daugiau nei 14 metų dirba Klaipėdos uoste, kuris yra vienas iš DFDS grupės centrų, todėl natūralu, kad naujasis terminalas reiškia ir tam tikras naujas galimybes mūsų verslui: terminalo vieta ir infrastruktūra neabejotinai yra patraukli keleiviams, o reguliuojamos rampos leis greičiau ir kokybiškiau iškrauti bei pakrauti krovinius. Jeigu viskas vyks taip, kaip planuota, mes svarstysime galimybę į naująjį terminalą perkelti ir Vokietijos bei Danijos linijas“, - teigė "DFDS Seaways" direktorius.

Centriniame Klaipėdos terminale vienu metu gali švartuotis trys laivai, terminalas turi vienas moderniausių reguliuojamų rampų, tinkančias naujo tipo Ro-Ro laivams ir galinčiais atlaikyti didelio svorio apkrovas, kurios reikalingos sunkios technikos iškrovimui. 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius A. Vaitkus taip pat sako, kad Centrinis Klaipėdos terminalas yra itin svarbus objektas griežtėjant aplinkosauginiams reikalavimams. 

„Nors laivyba Baltijos jūroje šiuo metu išgyvena tam tikrą sulėtėjimą dėl įsigaliosiančios jūrinių degalų sieringumo direktyvos, tačiau toks objektas tikrai prisidės prie to, kad amortizuotume reikalavimų įtaką rinkos aktyvumui ir perspektyvoje pritrauktume daugiau laivybos linijų. Centriniame Klaipėdos terminale sudarytos itin geros sąlygos, įdiegti modernūs techniniai sprendimai, kurie Klaipėdą daro išskirtinę ir kartu patrauklesnę, lyginant su kitais Baltijos jūros uostais“, - tvirtina A.Vaitkus.

Per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį Klaipėdos uosto teritorijoje įrengta visa reikiama infrastruktūra, inžinerinės komunikacijos, kontrolės patikros postai, krovinių saugojimo aikštelės, kurios terminale leis priimti apie 6 mln. tonų krovinių ir iki 500 tūkst. keleivių per metus.