Lietuvos ir Kazachstano pokalbių rezultatas – naujas terminalas

2015 06 05
Lietuvos ir Kazachstano pokalbių rezultatas – naujas terminalas

Penktadienį Klaipėdoje oficialiai atidarytas naujas įvairiarūšis (intermodalinis) terminalas „Klaipėda – West Gate“, užtikrinsiantis palankesnes tranzito sąlygas kroviniams iš Vakarų Europos ir Skandinavijos keliauti į Kazachstaną, kitas Azijos šalis bei iš ten į Vakarų Europą.

Rimantas Sinkevičius, susisiekimo ministras, pažymėjo, jog šio terminalo atidarymas yra pirmas realus žingsnis siekiant įgyvendinti Lietuvos tranzitinės politikos planus.

„Neabejoju, kad naujasis terminalas prisidės prie konteinerinio traukinio „Saulė“ ir kitų į Kazachstaną einančių traukinių efektyvesnės veiklos“, – teigė jis.

Naujajame terminale bus skirstomi konteineriniais traukiniais atvykstantys kroviniai. Iki šiol į Klaipėdą atvykstantis konteinerinis traukinys „Saulė“ buvo išskaidomas atskirais vagonais, kurie išsiuntinėjami į įvairias uosto krovos kompanijas, kad būtų pakrauti. Atidarius naująjį terminalą, atsiras galimybė visą krovinį konsoliduoti viename terminale, tad traukinio nebereikės skaidyti, o tiesiog nukrauti atvežtus konteinerius ir užkrauti naujus. Šiandien atidaryto terminalo metinis pajėgumas –100.000 TEU, per parą jis galės aptarnauti iki 4 traukinių.

Naująjį terminalą „Klaipėda – West Gate“ plėtos Kazachstano geležinkelių bendrovės „Kazakhstan Temir Zholy“ dukterinė įmonė „KTZ Express“ kartu su VPA įmonių grupės bendrove „V. Paulius & Associates Real Estate“. Jos įkūrė naują įmonę „Saule Logistics Solutions“, kuri organizuos konteinerinio traukinio „Saulė“ veiklą ir dalyvaus logistinių – industrinių zonų „Klaipeda West Gate“ bei „Khorgos – East Gate“ Kazachstano ir Kinijos pasienyje plėtroje.

Darius Beinortas, UAB „VPA Logistics“ ir UAB „Saule Logistics Solutions“ generalinis direktorius pažymi, kad abiejų logistikos – industrijos zonų veikla ir jas jungiantis traukinys „Saulė“ atveria naują Lietuvos ir Kazachstano bendradarbiavimo puslapį.

„Įrengus intermodalinę infrastruktūrą verslui atsivers platesnės galimybės pritraukti didesnius krovinių srautus į Klaipėdos uostą“. Artimiausiu metu pietinėje uostamiesčio dalyje, šalia naujojo terminalo, bus pradėti gerokai didesnio, nuolatinio intermodalinio terminalo statybos darbai. 70 ha plote numatoma pastatyti 1 mln. TEU per metus krovos pajėgumo terminalą.

www.vz.lt informacija ir foto.