Klaipėdoje vyko tarptautinis Kinijos ir Lietuvos ekonomikos forumas

2015 07 01
Klaipėdoje vyko tarptautinis Kinijos ir Lietuvos ekonomikos forumas

Klaipėdoje lankėsi kelių dešimčių asmenų delegacija iš tolimosios Kinijos. Svečiai dalyvauja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos surengtame forume „Ekonominis diržas ir Šilko kelias – vizija ir perspektyvos“. Viena stambiausių Kinijos valstybinių kompanijų „China Merchants Group“ domisi galimybėmis investuoti Lietuvoje, Klaipėdos uoste. 

„Mes, Lietuva, turime gerai išplėtotą transporto infrastruktūrą ir logistikos centrų tinklą, galime pasiūlyti saugius, greitus įvairių krovinių pervežimus į Europos šalis tranzitu per Lietuvos teritoriją. O Klaipėdos uostas su savo moderniais terminalais yra pasirengęs tapti patikimu Kinijos verslo partneriu. Ateityje Klaipėdos uostas turi labai ambicingų planų plėstis, suformuoti naujus 1,5 tūkst. hektarų ploto sklypus pietinėje uosto dalyje, kur galėtų įsikurti gamybos ir logistikos klasteriai. Kitas mūsų siekis – išgilinti uostą iki 17 metrų. Iš viso į uosto plėtrą numatome investuoti daugiau kaip 0,5 mlrd. eurų“, – per forumo atidarymą kalbėjo ir svečius iš Kinijos sveikino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Be verslininkų iš Kinijos bei Baltarusijos forume taip pat dalyvavo Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas, AB „Lietuvos geležinkeliai“ gen. direktorius Stasys Dailydka, Kinijos Liaudies Respublikos ambasadorius Lietuvoje Wei Ruixing, Sindziango provincijos vicegubernatorius Mutielifu Hasimu, kompanijos „China Merchants Holding (International)“ vienas iš vadovų Bai Jing Tao, „Baltarusijos geležinkelių“ vadovas Vladimiras Morozovas. 

„Šiandien Šilko kelias turi visai naują reikšmę. Mūsų valdžios atstovai iškėlė strateginį tikslą – atgaivinti šį kelią, siejantį politikos, susisiekimo, prekybos, kapitalo ir kultūros sritis. Tikimės, kad ši iniciatyva atneš abipusę naudą ir sėkmingai sujungs Kiniją su Vakarais. Mūsų verslas nori dirbti su visomis šalimis, o ypatingai – su Lietuva“, – forume teigė Sindziango provincijos, per kurią driekiasi Šilko kelias, vice gubernatorius Mutielifu Hasimu. Jam antrino ir kompanijos „China Merchants Holding (International)“ vienas iš vadovų Bai Jing Tao.

„Mes tikimės, kad Kinijos ir Lietuvos bendradarbiavimas įgaus vis didesnį pagreitį, o verslo santykiai atneš abiem pusėms naudingų ir vaisingų rezultatų. Džiaugiamės galimybe būti čia ir patikinti, kad Kinijos verslas turi rimtų ketinimų čia, Lietuvoje“, – sakė Bai Jing Tao.

„China Merchants Group“ – viena stambiausių Kinijos valstybinių kompanijų, lyderė tarp Kinijos valstybinių uostų operatorių. Įmonė taip pat teikia bankininkystės, vertybinių popierių, draudimo ir draudimo tarpininkavimo, fondo ir fondo valdymo paslaugas, vertybinių popierių emisijų, interneto vertybinių popierių prekybos paslaugas, taip pat yra tiesioginių investicijų valdymo paslaugų platforma. „China Merchants Group“ šiuo metu įgyvendina 300 mln. dolerių vertės investicijas Baltarusijoje. Greta Minsko oro uosto kompanija kuria milžinišką pramonės parką. Klaipėdos uostas, statant šį pramonės parką, galėtų tapti platforma transportuojant šiam objektui įgyvendinti reikalingas dalis, konstrukcijas, o pradėjus jam veikti galėtų pasitarnauti aprūpindama šiame parke veikiančias gamyklas žaliavomis bei eksportuodama jų produkciją.

„Galime pasidžiaugti, kad Klaipėdos uostas buvo pripažintas vienu pagrindinių ES transeuropinių tinklų uostų. Tai mums ne tik pripažinimas, bet įsipareigojimas nenuleisti kartelės. Turime modernią infrastruktūrą, esame sparčiausiai augantys visame regione, konkurencingi. O tuo, tikimės, pasinaudos mūsų partneriai iš Kinijos. Juolab, kad Šilko kelias turi labai geras perspektyvas. Pavyzdžiui, jeigu jūrų keliu krovinio gabenimas iš Kinijos į Europą užtrunka 40 dienų, konteinerinis traukinys „Saulė“ iš Kinijos Lietuvą pasiekia per 10 dienų“, – sakė forumo moderatorius, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas. 

Pasibaigus forumui pasirašytas bendradarbiavimo memorandumas tarp Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir Šendženo Vakarų uostų, kurių operatorė yra kompanija „China Merchants Group“.