• Pradžia
  • Naujienos
  • Į Klaipėdos uostą saugiai įvestas ir prišvartuotas SGD laivas-saugykla

Į Klaipėdos uostą saugiai įvestas ir prišvartuotas SGD laivas-saugykla

2014 10 27
Į Klaipėdos uostą saugiai įvestas ir prišvartuotas SGD laivas-saugykla

Pirmadienį, prieš 9 val. ryto, Klaipėdos uosto vartus kirto suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) laivas-saugykla „Independence“, tapsiantis alternatyviu dujų tiekimo šaltiniu. 294 m ilgio ir 46 m pločio laivą Klaipėdos uosto locmanai pasitiko iki uosto vartų likus keturioms jūrmylėms. Dujų saugyklą lydėjo keturi vilkikai, Lietuvos karinių jūrų pajėgų, Uosto policijos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos, Uosto direkcijos ir „Aro“ laivai. Kruizinių laivų terminale iškelta valstybės vėliava, laivą-saugyklą pasitiko Lietuvos kariuomenės kariai.

Kiaulės Nugaros salą, kur pastatyta SGD terminalo krantinė, laivas-dujų saugykla pasiekė per valandą. Apie 12 val. laivas, padedamas vilkikų, prišvartuotas prie krantinės. Prie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastatytos krantinės maksimali leistina laivų grimzlė – 13 m. Ši grimzlė patvirtinta penktadienį Klaipėdos uosto kapitono įsakymu. Laivo-saugyklos maksimali grimzlė – 12,6 m.

„Šiandien matome akivaizdų sklandaus darbo rezultatą – laivas saugiai įvestas ir prišvartuotas prie terminalo krantinės. Reikia pripažinti, kad SGD terminalo statyba Klaipėdos uoste buvo tikras iššūkis – tokio spartaus darbų tempo, matyt, nėra buvę per visą uosto istoriją. Sutelkus visas pajėgas, aktyviai dalyvaujant uosto direkcijai, krantinė buvo pastatyta laiku, ji pripažinta tinkama naudoti. Į krantinę uosto direkcija investavo 53,4 mln. lt. Dar 79 mln. lt. kainavo ir akvatorijos ties terminalu gilinimas, kuris baigtas net anksčiau nei planuota. Išgilinus akvatoriją, užtikrinti reikiami gyliai saugiam laivo plaukiojimui. Šiandien noriu nuoširdžiai padėkoti uosto direkcijos specialistams, dirbusiems įgyvendinant šį Lietuvai svarbų projektą – tik jų dėka viskas vyko profesionaliai ir operatyviai“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija į SGD terminalo projektą jau investavo 132,4 mln. Lt. Pasak A. Vaitkaus, norint užtikrinti sklandų terminalo darbą bei kurti didesnę terminalo pridėtinę vertę, ketinama skirti ir daugiau lėšų. „Tai tik pirmas šio projekto etapas. Uosto direkcijos dar laukia didžiulės apimties darbai, kurie yra ypač svarbūs siekiant užtikrinti nenutrūkstamą laivybą ir sklandžią terminalo veiklą bet kokiomis sąlygomis. Vien įplaukos kanalo, šiaurinio molo sutvarkymui ir rekonstravimui preliminariai planuojama skirti apie 850 mln. lt. Norint vystyti distribucinę SGD terminalo veiklą, ties Kiaulės nugara reikėtų suformuoti papildomą žemės plotą su jungiamąja dalimi su sausuma. Tokio pusiasalio atsiradimas padėtų terminalą išvystyti kaip regioninį“, - teigė A. Vaitkus.

„Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų terminalas rodo Lietuvos valią ir gebėjimą įgyvendinti svarbius energetikos ir geopolitikos projektus. Laivas „Independence“ yra realus žingsnis užtikrinant visą Baltijos regiono saugumą. Pagaliau esame energetiškai savarankiška valstybė“, – sako Lietuvos Prezidentė Dalia Grybauskaitė.

SGD terminalas – tai pirmasis toks terminalas Baltijos šalyse, kurį sudaro SGD laivas-saugykla, krantinė bei dujotiekio atšaka. Terminalas, esantis Kuršių mariose, taps alternatyva vamzdynui, kuriuo šiuo metu importuojamos dujos iš Rusijos. Į terminalą dujos bus tiekiamos laivais-dujovežiais.

Dujas atgabensiantis laivas „Golar Seal“, kurio ilgis 280,60 m, o plotis 43,40 m, į Klaipėdos uostą atplaukė antradienį apie 8 val. ryto. Jis atgabeno apie 107 tūkst. kub. m krovinio.

Renginiai

Viešieji pirkimai

Visi pirkimai